Hoe heet deze plant? Het is een vleesetend plantje. Ik wil weten hoe ik hem moet verzorgen. (foto)

Het is een vleesetend plantje. Ik wil weten hoe ik hem moet verzorgen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is een Drosera soort. ik vind joune het dichts bij een Drosera pauciflora zitten. want joune heeft waarschijnlijk nog weinig zonlicht gehad dus dan heeft hij nog weinig rode kleur aan zijn haartjes. dus zonlicht is vrij belangerijk. verder moet je het plantje geen kraanwater geven. dat is omdat er kalk in kraanwater zit en die plantjes er erg gevoelig zijn. want het zijn moerasplantjes dus die zijn geen kalk gewend. dus gebruik regenwater of kook kraan water en laat het afkoelen. dan is het minder erg om te geven. maar regenwater is het beste. verder moet je ze vrij vochtig houden. zo mogen niet uitdrogen.

Op de foto die bij je plantje staat, is een andere soort afgebeeld. Wel is ook jouw plantje een Drosera , een van de niet inheemse soorten. Het zijn moerasplanten die in natte turf groeien. Het liefst regenwater krijgen, kan je daar niet aankomen dan is vijver- slootwater, veel minder slecht dan leidingwater. leidingwater is voor ze dodelijk! Laat altijd een beetje water op het schoteltje staan, zet de plant licht, tot volle zon. Het zijn zeer lastige planten voor in huis. De meeste soorten Drosera´s sterven in, of na de herfst af en overwinteren als een soort winterknoppen. Hij kan dan wat droger en koel overwinteren. Dus is er dan niets meer van het plantje te zien. Veel mensen gooien dan het plantje weg, omdat ze denken dat hij dood is gegaan. In het voorjaar, lopen die winterknoppen weer uit en zie je de plant weer terug. Zo heel af en toe, een klein beetje vloeibare mest geven, liefst organisch. Staan ze in de zomer buiten, waar ze het veel beter doen, dan zal hij ook gaan bloeien, binnen heb je daar weinig kans op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100