Hoe onderhoud ik mijn wietplant ?

Hij hing er een beetje slap bij, hoeveel water moet hem geven en moet hij veel in het licht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

zoveel mogelijk vocht & zon. Het beste zet je de plant gewoon in de tuin.

Zeer slecht is het om de kluit compleet uit te laten drogen en dan veel water geven, dan loop je het risico van verotte wortels. Zelf zette ik de planten op een schotel, en zorgde er zo voor dat er altijd water was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een kleintje nog, hier zijn ze al twee meter hoog.
vocht, kunstmest, en vooral veel warmte/zon zijn de voorwaarden voor je plantje om het goed te doen.
de plant die tegen m'n zuidmuur aanstaat, doet het duidelijk beter dan die ernaast, dus als je een zuidmuur hebt, zet hem daar dan tegenaan.
verpot je plantje ook op tijd in een grotere pot.
succes!
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ik teel al zo'n jaar of 25 m'n eigen wiet.
lekker goedkoop, en lang zo sterk niet als het spul van de coffeeshop.
heb weinig te melden denk ik, ik hou het allemaal heel simpel.
als ik eens op een wietsite ga kijken, is het echt niet profi hoe ik het aanpak, maar ik vind het wel mooi zo :)