bestaat er "antivries" dat niet slecht is voor bloemen ?

ik vervoer bloemen in bakjes water. die bevriezen nu. is er een middeltje dat je in het water kunt gooien, dat voorkomt dat het water bevriest, maar niet schadelijk is voor de bloemen?

7 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
TurfGraver
7 jaar geleden
Je zou eens een test kunnen doen hier mee.
http://www.nauticshop.nl/contents/nl/d6117_Drinkwater_antivries.html
Inekez1
7 jaar geleden
Suikerwater bevriest minder snel en heeft een antibacteriële werking voor de bloemen. Ook als het niet vriest kun je dat gebruiken, het gaat de groei van bacteriën tegen. Ik weet niet of alle soorten bloemen er even goed tegen kunnen, maar heb ook wel eens gehoord dat bloemen er juist krachtiger en feller van kleur door zouden worden. Even uitproberen met een paar stelen van het soort bloemen waar je mee werkt.
Rieneke1
7 jaar geleden
Gewoon droog en koel vervoeren is beter dan met allerlei substanties gaan experimenteren. Professionele vervoerders doen het ook zo.
Wat ik niet zo begrijp is dat je blijkbaar vervoert bij temp waarbij het water bevriest. Dan bevriezen de bloemen toch ook??
snelgoed
7 jaar geleden
overdag vervoer ik en 's nachts bevriest het water, maar ik wil niet iedere morgen nieuw water in de bakken doen

Het beste antwoord

Je kunt suiker in het water oplossen daar kunnen bloemen tegen