heb een lavendelplantje in een rietenmandje gekocht en bij het raam op het zuiden gezet. Hoeveel water mag ik geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
15.5K

Het beste antwoord

Bij het raam het raam op het zuiden gezet?
Lavendel is een buitenplant, binnen zal hij heel snel gaan rekken en bleek worden.
Lavendel kan best zo nu en dan droog staan, als de aarde nog vochtig is, nooit water geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

houdt de aarde licht vochtig.
kijk hoe het plantje hierbij gedijt.
heerlijke geur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weinig water geven. En dan ervoor zorgen dat het water onder uit het mandje weg kan (Lavendel heeft een hekel aan natte voeten!) en zo zonnig mogelijk zetten. Beter dan in je vensterbank zou zijn om de plant lekker buiten te zetten. Maar misschien heb je die mogelijkheid niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lavendel ruikt heerlijk binnen, vooral als je er even over
heen strijkt met je hand. Hout de plant zo droog mogelijk
dan gaat het plantje langer mee binnenshuis.
Het is echter een echte buitenplant, een die zich binnen echt niet goed thuis voelt.
Als je ziet dat het plantje het niet meer goed doet zet hem dan buiten, en je zult het verschil in groei en bloei vlug ontdekken. Je kunt de bloemen na of tijdens de bloei af snijden en drogen laten, en er een geurbuiltje van maken. Zodat je binnen toch nog van de geur van je lavendelplantje kunt genieten.