Mijn catalpa boom heeft aan één zijde (zuid) geen takken. Kruin is niet evenwichtig. Kan er een tak aan de kale zijde worden geënt in de hoop dat ..?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Antwoorden (1)

is de kale kant ontstaan doordat er een andere boom staat/ heeft gestaan?
Dan zal die kant altijd kaal blijven door gebrek aan licht , als boom die de schaduw geeft blijft staan, is deze boom nu wel weg, dan kan het langzaam herstellen..
Is de kale kant ontstaan door de wind, dan kan je er weinig meer aan doen.
Een takje enten op een plaats waar geen tak wil groeien, helpt natuurlijk niet, het is niet voor niets dat er geen takken willen groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je staat er nog van te kijken hoe de ene plant de andere weg kan drukken.
+ hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zijn net mensen! ;-)