ik huur een kamer bij een vriend moet ik dan woz en afv betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Dat hangt er vanaf, is er een huurcontract en wat staat daar in.
Zijn er afspraken over gemaakt?
Dus overleg met de verhuurder wat de bedoeling is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De WOZ is niet voor jou. Dit is voor de verhuurder, en dus niet voor de huurder. Indirect rekent hij (waarschijnlijk) deze kosten door en zitten deze inbegrepen in de huurprijs. Afv zul je wel moeten betalen. Jij maakt hier immers ook gebruik van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen eigenaren betalen onroerende zaakbelasting, dat is een percentage van de woz waarde. Dat percentage kun je op jouw gemeente pagina vinden. De hoofdgebruiker wordt aangeslagen voor de gebruijerslasten zoals afvalstoffenheffing. Als jij gaat inwonen bij je vriend zal ook die belasting al op zijn naam staan. Hij zal wellicht het een en ander doorrekenen in je huur.