Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe bestrijd ik hardnekkige motten?

Geprobeerd: lavendel, azijn met water, cederhout, spuitbus, citroen met kruidnagelen, alles gewassen, tere weefsels in vriezer gelegd. Niets helpt. Het zijn kleermotten. Alles langdurig geprobeerd.
Ongeveer 175 euro uitgegeven.
Ongediertebedrijf zie ik niet zo zitten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Pieter2011
11 jaar geleden
Misschien vind je hier nog een paar nuttige tips:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=diverse&label=Motten
doralien
11 jaar geleden
eerst alles uit de kast halen en de kast zelf ook heel goed schoon maken en inspuiten met een produkt tegen motten, zodat de larven ook echt dood zijn. En dan in die kast op elk schab een stuk zeep leggen. Motten zijn niet echt gek van die geur.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb ze weggekregen door en mottenballen en de kleren steeds op hangertjes in de zon te luchten. Heb er ook een wasrek bij betrokken om dingen die niet zo goed op hangertjes gaan, bv ondergoed en sokken, buiten te luchten. De kasten heb ik goed uitgesopt en binnen 2 weken had ik gen motten meer. Succes ermee.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Probeer eens gewone mottenballen.
En extra veel lawaai.
Oud middel maar wel effectief

Toegevoegd na 11 minuten:
Even een waarschuwing dit bevat een giftige stof die gevaar op kunnen leveren voor mens en dier.
Er zijn ook mottenvallen deze zijn van Roxasect.
Maar ook hier niet milieuvriendelijk en gevaarlijk voor mens en dier.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding