Wat kan ik doen tegen de condens van de zolder raam?

Mijn kamer is naar zolder verhuisd en nu heb ik mijn bureau onder de schuin aflopende zolder raam gezet. Maar elke dag als ik terug kom van school ligt er een plas water op het bureau, omdat het water langzaam van het raam naar beneden druppelt. Aangezien ik een houten bureau heb is het niet goed voor het bureau. Wat kan ik nou het beste doen zodat er zo weinig mogelijk condens ontstaat of een manier om het water op te vangen?

Bureau weg halen is geen optie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.6K

Het beste antwoord

je zou een vochtvreter op je kamer kunnen zetten , deze vangt veel vocht op..verder je zolderraam op een kier zetten zodat t ventileert in je kamer...
en eventueel een bakje op je bureau zetten voor het overtollige vocht wat nog valt...
leg in de bak een doekje dat voorkomt opspatten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan vast bedenken dat alle warmte in huis bij jouw raam terecht komt. Dus neemt dat ook vocht mee. Zo'n vochtvreter kan wel tijdelijk helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beter even wat ventileren, al is het maar een half uurtje, dan doe je het raampje weer dicht..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is er mis mee om het raam gewoon de hele dag open te zetten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat t koud is..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat maakt toch niet uit als je er toch niet bent?

Andere antwoorden (5)

De duurste oplossing is dubbel glas er inzetten.
Anders blijf je het probleem houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...of je haalt het glas eruit. Weg condens!
:P
je kan anti-condens spray kopen voor autoruiten.
dat werkt ook uitstekend voor jouw raam: je moet het wel van tijd tot tijd herhalen.
ik gebruik het altijd voor de spiegel in mijn badkamer, en dat bevalt uitstekend.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar daarmee wordt de luchtvochtigheid toch niet minder?
Rieneke1
12 jaar geleden
dat niet nee, maar het slaat niet meer neer op je raam om vervolgens naar beneden te druipen.
elders kan het vocht nog steeds voor problemen zorgen.
maar de vraag ging over het raam.
Weinig bruikbare oplossing gezien tot nu toe.
Wanneer het zo is dat er zelfs een plas water op je bureau ligt zou ik ten eest het bureau verplaatsen en ten tweede het belangrijkste: Ventileren.
De luchtvochtigheid is dus veel te hoog op de zolder en het teveel aan vocht zul je af moeten voeren.
Ik weet niet wat voor raam er zit maar je zou ook kunnen proberen als je enkel glas hebt om wanneer je zeker weet dat de zolder droog is een plexiglas voorzetraam ervoor plakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luchten, luchten, luchten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als tijdelijke oplossing is een bakje plaatsen een mogelijkheid, condens doekjes zou ook nog kunnen maar het beste is dubbelglas of een voorzetraam plaatsen als het mogelijk is, desnoods een stuk plexiglas er voor plaatsen. Maar kijk eens of de afvoer gaatjes niet verstopt of dicht geverfd zijn, enkel glas hebben meestal onderaan hele kleine kanaaltjes naar buiten om juist te zorgen dat het condens water naar buiten kan lopen. Laat ook je slaapkamer deur open staan voor wat extra verse lucht want langdurig een raam open is met deze weer geen optie.