Waar kan ik een lantaarn kopen voor op een graf?

Laatst had ik een grafkaars gekocht en deze aangestoken op het graf van mijn overleden opa en oma. Ergens vind ik het iets moois hebben en ik zou wel vaker een kaarsje aan willen steken. Natuurlijk kan ik grafkaarsen gaan inslaan maar het lijkt mij leuker idee om een lantaarn neer te plaatsen waar ik af en toe een kaars in kan aansteken. Ook het idee van veiligheid speelt mee, bij slecht weer zet ik liever geen grafkaars neer, voor je het weet waait deze om.

Ik ben al in verschillende winkels wezen kijken voor een lantaarn. Op dit moment zijn vooral houten lantaarns overal te koop. Waar het ons omgaat is dat het niet te duur is, rond de 10 euro zou leuk zijn. Met mag gewoon een klein lantaarntje zijn en hoeft niet luxe, het gaat om het idee. Bij bijv. de action en xenos zijn lantaarns te koop maar ik vraag mij af of deze een tijdje mooi blijven? Zou je deze houten lantaarns eventueel kunnen lakken zodat deze wat meer bestand is tegen weer en wind?
Het hoeft uiteraard geen houten te zijn, al zie je die nu wel onwijs veel. Ik denk dat een (giet)ijzeren mooier staat bij een wit-marmeren grafsteen. Al is er dan het gevaar voor roest plekken.

Uiteraard kunnen we de lantaarn verzwaren met wat zand of een baksteen o.i.d. het gaat ons vooral om of de lantaarn een tijdje mee gaat. Iemand een leuk en goed(koop) idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.6K

Antwoorden (3)

bij action kan je die kopen..
of marskramer..
je zou eventueel een klein blikje verf van hammerite kunnen halen en daar de lantaarn mee schilderen...dan roest t niet meer en blijft t mooi!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hammerite ga ik onthouden. ;)
Ik zou bij een tuincentrum kijken, voor een lantaarn die geschikt is voor buiten. Dan heb je meer kans dat hij een poos mooi blijft denk ik, en bovendien heb je waarschijnlijk een wat ruimere keus dan ergens anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, zal nogmaals bij het tuincentrum in de buurt een kijkje nemen. Hopelijk is het niet te prijzig. :)
Iets degelijks zal ook vrij prijzig zijn vermoed ik.

Hier hebben ze echte graflantaarns, voor kaarsen, of in LED-variant op batterijen: http://www.vandouitvaartwinkel.nl/c-1343330/graflantaarns/

http://www.graflichten.nl/

http://shop.strato.com/epages/61325559.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61325559/Categories/%22Solar%20graflichten%22 lampjes op zonne-energie

http://www.uwuitvaartwinkel.nl/index.php?route=product/product&product_id=497 met (vervangbare) kaars

http://www.vankaarstotservet.nl/graf-lantaarns.html lantaarns voor diverse producten: olie, kaarsen, LED
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! :)