Waarom zitten er in de omringende bomen bij een begraafplaats altijd kraaien?

Of op de richel van de kerk op die begraafplaats?

Toegevoegd na 1 minuut:
(alsof ze weten dat daar de zielen rondzwerven ofzo)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
7.7K

Het beste antwoord

Volgens onze begrafenisondernemer zitten er bij een begraafplaats altijd vogels van allerlei pluimage. In bepaalde gebieden zijn dat merels, elders vinken of kraaien.
Ik heb me daar ook over verbaasd. De uitleg was even simpel als verhelderend.
Op een begraafplaats wordt met de regelmaat van de "dood" de grond diep gespit en hele ladingen aarde naast een vers gedolven graf gelegd. Door ontbinding van lichamen zitten er heel veel torretjes en wormen in deze aarde, eten dus voor vogels. Vogels weten waar het goed toeven is en waar de "tafel" altijd gedekt staat.
Dit is de verklaring voor de aanwezigheid van al deze kraaien bij jullie op het kerkhof. Bij ons zijn het voornamelijk vinken.
Ivana
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gossie dat ik daar zelf nooit aan gedacht heb die vraag houdt me al minimaal 3 jaar bezig...
Ik geloof dat dit het antwoord is wat de juiste is!!

Andere antwoorden (8)

Weten ze niet hoor.

Omdat het daar rustig is, goede flora en fauna.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kraaien weten dat daar zielen rondzwerven... En als ze dan zo´n rondzwervende ziel tegenkomen, dan eten zr die snel op...

Nee hoor, just call it coincidence... Je mag het gewoon toeval noemen dat het altijd zo is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is er een afrit van een snelweg in de buurt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb hier bij ons nog nooit geen kraai gezien bij de begraafplaats
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zitten daar omdat her er uitermate rustig is. En misschien zitten ze te wachten,of er nog een lekker hapje geserveerd wordt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kerkhof is een plaats van rust, daar houden kraaien (kauwtjes? ) van .
Meestal groeien er op een begraafplaats veel bomen, dat gecombineerd met de aanwezige rust is prima voor vogels.
Die rondzwervende zielen die er ongetwijfeld aanwezig zijn, tekken geen vogels aan, ook geen kraaien.
Laten we het verhaal nuchter houden en er niets achter zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze overal zitten; dus ook daar. De kauwen beginnen een beetje te woekeren. In plaats van Mussen, zien we nu overal kauwen. Ook bij mij in de achtertuin stikt het ervan en dat is echt geen begraafplaats. Ze zijn in grote getalen en ze verdringen de kleine vogeltjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn kraaien en kauwen, wel allebij zwart.
Vaak veel hoge bomen en rust, daar zijn ze gek op.
Ik heb ze trouwens bij mijn weten nooit opgemerkt bij de begraafplaats of kerk in mijn woonplaats.