hoe houd ik mijn wc borstel schoon?

misschien een beetje een vieze vraag, maar toch zeker geen domme...

onze wc borstel is na gebruik altijd erg vies...
stukjes wc papier en ontlasting blijven achter op de borstel...
ik heb zo eens zitten bedenken, maar kan niets bedenken over hoe ik dat ding schoon ga krijgen zonder dat ik er zelf bij moet braken...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.3K

Antwoorden (8)

Dan moet je nog eens doorspoelen en de borstel snel op en neer gaan in nieuw schoon water en dan zie je dat het al minder vies is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed wat bleek in het water van de wc doen,daar de borstel in zetten en een nacht laten staan.
moet je eens kijken hoe schoon hij weer is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
koop voor 1 euro nieuwe wc-borstel! Of 1 dag in bleek en 24 uren laten zitten. en volgende dag spoelen met water. Pas wel op dat kinderen niet bij wcborstel mag komen ivm vergiftiging...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Succes met kopen van nieuwe wc borstel. Gewoon standaard witte, ongeveer 1 a 3 euro ofzo....Succes! ( ik snap je wel van duurder versie, dan kun je met bleek doen, maar andere soort wcborstel kopen, scheelt je al werk etc... )
Om te beginnen: eerst extra doortrekken, als de wc moeite heeft om in één keer papier en ontlasting weg te spoelen. Daarnaast: de borstel gebruiken tijdens het doortrekken, niet erna. Tijdens het doortrekken de borstel heen en weer bewegen, zorgt er al voor dat er veel papier en ontlasting afgespoeld wordt. Krijg je hem echt helemaal niet meer goed schoon, dat rest je niet veel anders dan de borstel in gootsteen of douche onder de heetwaterkraan af te spoelen. Geen lekker werkje maar dan krijg je hem wel weer schoon. Uiteraard de plekken waar je met de borstel geweest bent (wastafel, gootsteen of douchebak) naderhand goed reinigen met chloor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha,wat een uitgebreide beschrijving,ik lig in een deuk hier. ;-))))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Maria: jarenlange ervaring :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:-))))))))))
Mijn wc-borstel is heel oud, en nog nooit hoeven schoonmaken.

Je trekt door, wacht tot de ontlasting in het water is verdwenen, en veegt dan met de borstel de 'remsporen' los. Die spoelen dus mee.
Terwijl het water nog loopt, is de wc nu schoon.
Vervolgens doe je de borstel in het water en beweeg je hem daar krachtig door heen. Dan is hij helemaal schoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet de borstel gebruiken pas nadat je eerst door hebt getrokken! gebruiken met wc cleaner en het blijft jaren goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga niet direct met de borstel door de ontlasting met het doorspoelen .
Wacht eerst heel even met de borstel tot er beweging in zit en dan de borstel gebruiken .
Maar het beste is om er voor die tijd een velletje wc papier te leggen in de wc .
Dan glijd alles direct de afvoer in .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Velletje papier werkt niet zo bij een toilet met water onderin. Alleen in een 'plateau' wc werkt dat wel. tegenwoordig zijn er niet zo veel van die ouderwetsere plateautjes te vinden. Al heb ik er 1 van elk hier in huis.
ik heb een goede tip...zodat je de borstel bijna helemaal niet hoeft te gebruiken.
Ik heb deze tip jaren geleden ook van iemand gekregen en dacht. verrek waarom doet iedereen dat niet.
komt ie.........Voor dat je je grote boodschap gaat doen......leg je w.c. papier in het toilet..........je maakt een soort papieren bordje.zo gedaan hoor........en daar doponeer je je boodschap...........doortrekken en weg ermee.
Mijn kleinkinderen doe ook het ook nu...en ben je bij iemand te gast.......laat je een schoon toilet achter.
Probeer maar eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar daarom is het nog wel een goede tip....maar je kunt ook met toiletpapier.......eerst de resten.......uit je w,c, vegen.........en dan de borstel gebruiken.......en dan chloor toevoegen en de borstel......dan even laten staan in het schone water..........een makkie hoor.ja die nieuwe closets...ook daar kun je een bordje maken.probeer het eens.
Nou dat was dan weer praatje poep