Mijn douche wordt steeds kouder, wat kan dit probleem veroorzaken??

Toegevoegd na 11 minuten:
Het is een Nefit turbo HR combiketel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
5.9K

Antwoorden (7)

Als je een boiler hebt dan kan het zijn dat deze leeg aan het raken is.
Dan moet je even een uurtje wachten en dan opnieuw proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Driewegklep van je verwarmingsketel werkt niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een eenvoudige mengkraan hebt dan wordt het warme en koude water steeds in een vaste verhouding gemengd.
Omdat het aangevoerde leidingwater in de winter kouder is dan in de zomer zal het douchewater dus kouder geworden zijn.
Een thermostaatkraan corrigeert vanzelf de mengverhouding, daarmee zul je er dan ook geen last van hebben.
Er is nog een mogelijkheid die het kouder worden kan verklaren: kalkdeeltjes in de warme leiding kunnen het zeefje voor de mengkraan verstoppen.
Je moet dan de kraan demonteren en het zeefje reinigen. (hoofdkraan dicht!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk te lang onder de douche staan. Als je lang onder de douche staat en de boiler bijvuld met koud water, zal hij het niet zo snel kunnen opwarmen. Dus : Jezelf nat sproeien (1 minuut) . Inzepen (1 minuut). Wassen (5 minuten). Afspoelen ( 2 minuten) Als je het zo doet , heb je waarschijnlijk geen koud douche water.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er natuurlijk aan hoe veel water je al verbruikt hebt, maar als je merkt dat je de laatste tijd wel erg weinig warm water krijgt, moet je hem echt laten controleren (Wolter & Dros TBI Techniek doen dit o.a.). Dit was namelijk bij mijn ouders het geval, en bleek uiteindelijk een groot lekkage te zijn aan de boiler. Gevolg: kelder deels onder water. Mijn ouders is dit niet opgevallen omdat zij nooit in dit deel van de kelder komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is de douchekop wel verkalkt.Ik neem aan dat er geen waterbesparende douchekop aanwezig is daar dit ook de oorzaak van het probleem kan zijn bij sommige combiketels.En anders kan je desnoods nog eens kijken of de gewone heetwaterkraan van de wastafel of in de keuken daar ook last van heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij thuis heb ik dat probleem ook, bij mij helpt het om de kraan niet voluit open te zetten. Dan blijft het water heet. Als je een boiler hebt word het idd een ander verhaal, op = op.