de binnenkant met water vullen en 2 vaatwastabletten erin, de buitenkant met vetweg van HG
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vul de frituurpan met water tot max/min streep. Die er een vaatwastablet in. Laat het mandje erin zitten. Zet de frituurpan op 110 graden. Is de 110 graden bereikt zet de frituurpan dan uit. Daarna omspoelen met water. Is hij dan nog niet schoon opnieuw doen. Let op! : laat het water in de frituurpan niet doorkoken, te veel stoom kan het elektrice element beschadigen.
Dit is niet speciaal voor aangekoekte frituurpannen.
Bron : http://www.huishoudplaza.nl/Tips/art/660/friteuse-schoonmaken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat probleem had ik onlangs ook. Ik heb er een scheutje Dasty ontvetter van de Wibra in gegooid en er koud water bij gedaan. Pan NIET aanzetten. 's Nachts zo laten staan. Volgende ochtend pan schoon maken, eerst met keukenrol, daarna met heet water omspoelen. Vet kwam er bij de mijne goed af en pan leek vanbinnen weer als nieuw. Ik heb aluminium vanbinnen, geen tefal. DE buitenkant kun je ook afnemen met een doekje met een beetje Dasty.