Hoeveel laurierstruiken van 80 cm hoogte moet men planten per meter om een haag te vormen ?

de lengte van de afsluiting is ong. 25 meter. Heb een offerte voor 36 planten, vind dat wel veel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.8K

Antwoorden (2)

Als je het snel dicht wil hebben dan kan je die 36 wel poten,maar op de lange duur is het te veel,het groeit
na een paar jaar wel heel erg dicht.
Ik zou gaan voor maximaal 30,en als het teveel wordt,
dan maar snoeien.
Suc6
burgos
12 jaar geleden
Uit eigen ervaring weet ik dat er twee meter tussenruimte moet worden aangehouden bij een enkele rij. Als je het dicht wilt hebben dat moet je twee rijen planten op twee meter afstand van de eerste rij.
Lauriers zijn overigens lastige planten, zeer onvoorspelbaar. Leslandies geven je veel sneller en goedkoper een beschuttende haar. Je moet ze echter wel op twee meter hoogte gaan toppen, anders krijg te herrie met de buren.