Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik effectieve ventilatie in mijn kelder?

In mijn kelder is momenteel geen mogelijkheid tot ventileren dan behalve de deur open laten staan. Nu is dat niet wenselijk, dus ik zou graag effectieve, en het liefst zo goedkoop mogelijke, ventilatie willen. Hoe is dit realiseerbaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Een buis naar buiten, eventueel met ventilator.

Via de deur een muur of onder de grond door, allemaal afhankelijk van de situatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een airco kopen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een badkamer ventilator boven in de kelderdeur maken, een afwerkrooster onder in de deur.
Monteer de ventilator (eventueel aan de binnenkant met een los rooster aan de buitenkant) wel op rubber dopjes of ander materiaal wat de trilling opneemt, de deur gaat anders als klankkast werken.
Je kunt de ventilator ook aan de muur vlak achter de deur maken met een wasdroger slang naar de deur. e.e.a. afhankelijk van jou situatie.
Het rooster onder in de deur is om de lucht er weer uit te laten.
Er wordt op deze manier wel warme lucht in je kelder geblazen, dat kan een nadeel zijn.
Als je er dan ook nog een timer opzet kun je de ventilator een uurtje laten draaien als je zelf niet thuis bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding