Waarom is vlammetje soms lang en hoog en soms kort en klein? Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Ik neem maar aan dat je het over een aansteker hebt.
Het hangt meestal af van de temperatuur. Hoe warmer de aansteker is hoe hoger de gasdruk zal zijn.
Het verschilt dus flink of je hem in je broekzak draagt of dat hij ergens op tafel ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan aan 2 dingen liggen: Een vlammetje is lang wanneer er een relatief lagere temperatuur is (waardoor de brandstof sneller opraakt) of wanneer er veel brandstof wordt aangeleverd (bijv. een lang lontje)