Hoe voorkom ik dat duiven eitjes op mijn balkon leggen?

al drie keer is dat gebeurd.
de 1ste keer in een echt nestje
heb ik toen gelaten
kreeg problemen met de buren
en veel rommel in de balkonhoek, erg vies ook.

Toegevoegd na 55 seconden:
ze leggen de eitjes zomaar neer

Toegevoegd na 6 dagen:
heb inmiddels 2 meter kippengaas gekocht en de hoek
waar plantenbakken staan afgeschermd.
het lijkt te helpen!

iedereen bedankt voor de reacties!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.3K

Antwoorden (7)

Zorgen dat ze geen nestje kunnen bouwen (vrij van rommel en schoon houden) en dagelijks een rondje over je balkon maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vislijndraden spannen boven de balustrade. Dan ben je van de duiven en hun eitjes verlost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat er iets in de weg ligt op de plek waar ze hun nestje maken, en als ze de eitjes dan nog zo neerleggen, haal ze dan gelijk weg. Je kan ook draden spannen aan de buitenkant van je balkon zodat ze er minder makkelijk invliegen.
Ik heb dat ook elk jaar weer, de duiven blijven proberen een nest te maken in steeds weer hetzelfde hoekje. Ik heb het wel eens laten gaan, en als ze dan jongen hebben kan je beter niet meer op je balkon komen om de duiven met rust te laten. Als de jongen dan eenmaal uitgevlogen zijn zit je met een heleboel poep en smeer op je balkon!
Wel lief, zo'n nestje trouwens, maar je kan het maar beter voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat ze niet op de railing van je balkon kunnen landen,of kunnen gaan zitten.
Ze zullen meestal nooit vanuit hun vlucht direct op het balkon landen maar eerst op de railing.
Als je dit kunt voorkomen ben je al een heel eind.
En zorg dat de hoeken van je balkon vol staan met iets.
Het beste is een paar stukjes gaas schuin in de hoeken te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste remedie is de eieren verwijderen. Dat is ook het minste werk!
Verder helpt het als je balkon zo schoon en leeg mogelijk is, want daar houden duiven niet van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben ooit het balkon dichtgemaakt met vogelnetten, zo konden ze het balkon niet meer op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houd je deur meer open op een raam. Zorg dat het er te druk word om een nestje te maken..