Wie heeft er creatieve oplossingen voor het scheiden van je afval vòòrdat het naar de betreffende bakken gaat?

Ik bedoel dus dat ik niet voor elk theezakje speciaal naar de groenbak wil hoeven lopen. Daarvoor heb ik nu een grote plastic bak op de aanrecht staan waarbij ik alles bij elkaar in doe, en op het eind van de dag (of het begin in dit geval, vandaar mijn vragen erover) alle bakken langsga en het erin doe.

Maar ik vindt dat toch altijd erg rommelig en onhygienisch lijken en ruimte voor aparte afvalbakken heb ik in mijn keuken niet. Wie heeft hier zelf een creatieve oplossing voor bedacht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
2.7K

Het beste antwoord

Wij hebben een afsluitbaar bakje voor fruit, theezakjes e.d.

Staat gewoon in de keuken en ziet er netjes uit ook nog.
Verder staat er een normale afvalbak in de keuken
Dit bakje is niet zo bijzonder en waarschijnlijk wel overal te koop voor zo'n 9 euro bij de Blokker, Xenos of V&D.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik zie dat je al een soortgelijk bakje hebt, maar ik hoop dat dit qua comfort beter is :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wij hebben in een van de lades een combi afvalbak zitten met daarin meerdere kleine bakjes & een dekseltje dat automatisch omhoog komt als je de lade open trekt. Deze konden we bij de keuken mee bestellen. Wellicht dat je die ook wel los kan krijg bij bv Ikea? Dan kan je de grote bak de keuken uit doen, en heb je geoon 3 bakjes onder de gootsteen staan die je een keer in de 2, 3 dagen buiten leeg gooit in je container
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb laatst een grote pot gekocht bij de kringloop met deksel, van aardewerk dus niet doorzichtig, deze staat op het aanrecht voor gft afval als theezekjes en koffiepads enz.
Verder heb ik hetzelfde probleem met bakken in een hoek in de keuken die ik ook niet echt een aanwinst vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij hebben een dubbele bak voor restafval en plastic afval. (die zou inderdaad ook in een keukenkastje passen) een bakje op het aanrecht (met deksel) voor het groenafval. (die mijn vriend elke avond leegt in de groene kliko als hij de keuken opruimt ;)) lege flessen die ik altijd in mijn boodschappentas zodat die meteen meegenomen worden en papier in de mand bij de voordeur. werkt eigenlijk best goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben geen containers in de tuin. Maar in de buurt twee grote containers.
Wij hadden dan ook voorheen één prullenbak in de keuken met 2 aparte vakken; één voor GFT-afval en één voor rest afval. Sinds kort staat er één naast voor het kunststof-afval.
Als deze vol zijn word de zak geleefd voor de deur gelegd en als iemand de hond uit gaat laten meegenomen naar de containers 200meter verderop in de straat.
Het kunststof-afval komen ze één keer in de twee weken ophalen.