Kan een huis qua tijd "oneindig" te koop staan en wat gebeurd er dan met het huis als het "nooit"verkocht wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bied 1,-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke letter wil je bestellen ???

Het beste antwoord

Een huis staat nooit oneindig te koop. Een auto (als ie tenminste niet voor de sloop bestemd is) ook niet.

De markt doet hier zijn werk. In de praktijk kan het nooit zo zijn, dat een huis niets waard wordt, en de eigenaar die zijn huis echt kwijt wil (of moet) zal net zo lang de vraagprijs verlagen tot het huis is verkocht. Erg leuk is dat niet, maar het huis wordt dan wel verkocht.

In de vrije markt is het zo, dat op een gegeven moment de prijs zó laag wordt, dat de koopjesjagers gaan toeslaan. Als je dus een huis in de verkoop zet voor 200.000 Euro, dan kan het best zo zijn dat het heel lang gaat duren voor het verkocht is, maar uiteindelijk wordt het wel verkocht; desnoods voor de helft. Want een huis van 2 ton is echt wel 1,5 ton waard, en als je dat voor 1 ton kan kopen, raak je dat met een beetje geduld (en een beetje winst) heus wel weer kwijt. Of je gaat het verhuren.

Overigens worden er ook vaak huizen weer "uit de verkoop" gehaald. Er zijn (vooral nu) veel mensen die eerst proberen hun huis te verkopen, en dan pas op zoek gaan naar een ander huis. Lukt het niet om het oude huis voor een redelijke prijs te verkopen, dan gaat de verhuizing gewoon niet door. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan daalt de prijs, en dan wordt het wel verkocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteindelijk kan het ook voor een symbolisch bedrag verkocht worden. Of voor de grondprijs om te slopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht je een ander huis hebben dan mag je na twee jaar ook geen hypotheekrente aftrek op je oude huis meer toepassen. Dus toch maar verkopen. Verkopen kan altijd maar daarbij is de prijs van belang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat voor € 295,= een verkoop promotie pakket voor op je auto. Een rijdend reclamebord dus