Hoe moet de closetrol hangen? Met het papier langs de muur, of juist er van af? Kwestie van hygiene of rolgemak?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Interieur
1.6K

Het beste antwoord

Gezien de prints die er vaak opzitten (aan de buitenkant) moet het papier van de muur afhangen. Anders zie je de prints niet en dat is denk ik niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Dat is een makkelijke!
Van de muur af, geen twijfel over mogelijk.
15 jaar geleden
Wat heeft hygiene ermee te maken? Vrouwen hangen 't papier langs de muur omdat ze dat mooier vinden; mannen er van af omdat dat handiger is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Persoonlijk denk ik dat het niets uitmaakt. zie ook onderstaande antwoorden (klik)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zie: goeievraag :"Moet het wc-papier voorlangs of achterlangs afrollen. Hier worden veel interessante antwoorden op deze vraag gegeven!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet langs de muur, want dan moet je met je vieze vingers steeds aan de muur zitten, lekker fris! (Of je moet halverwege de toiletgang steeds je handen wassen ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze vraag werd een keer gesteld bij de Oprah Winfrey show (tijdens het zappen langsgekomen; ik zweer het) en iedereen had er een mening over....er ontstond bijna een rel! Ik heb nog nooit de moeite gedaan om op te letten hoe ik een closetrol ophang. Ik haal het uit de verpakking en hang hem op om pas na het eerste gebruik het eerste velletje los te peuteren; zijn er niet belangrijkere zaken om beslissingen over te maken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hang hem met het papier langs de muur. Want als je het papier dan afrolt, komt de schone binnenkant naar voren en niet de kant die langs de muur afrolt. Dus, dat lijkt me hygiënischer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hygiene.

Van de muur af om geen contact te hoeven maken met de muur.
Schoonmakers leren het van de muur af te doen.
Overigens is het uit hygiene oogpunt overweegbaar het eerste velletje weg te gooien. Want daar heeft de vorige met zijn handen aan gezeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van de muur af natuurlijk... Komen er niet zoveel bacterien van de muur op en je grijpt niet zo vaak mis...:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Kempo;

Van de muur af, anders hangt het page-puppy op zijn kop....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is een belediging voor de grafische ontwerpers die het design van het toiletpapier hebben ontworpen om de rol langs de muur te hangen. Hierdoor kan je zittend niet genieten van de pakkende afbeeldingen op dit immer nuttige gebruiksvoorwerp.

Van de muur af dus van dat het scheelt weer botsingen met de muur, en lelijke strepen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van de muur af, en dan omgekeerd dubbelvouwen, omdat je dan beter rolgemak hebt en ook hygiënisch kunt vegen...