Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er behang mogelijk in een doucheruimte?

Dit heb ik als advies gekregen.
Het heeft me nieuwsgierig gemaakt.
Het zou wel gemakkelijker zijn om schoon te maken als het tenminste voldoende vochtwerend is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Gewoon betegelen, veel hygiënischer(correct my form)...

en makkelijker schoon te maken. tis even iets meer werk maar dan heb je ook wat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar niet alle soorten behang zijn geschikt voor badkamers.
Voor meer informatie: zie link

Toegevoegd op 27-05-2009 14:40:38
Er zijn bepaalde soorten behangpapier (vb. vinyl) die geschikt zijn om in vochtige ruimtes te hangen. Als je het behang wilt verven, kan je gebruik maken van glasvezelbehang dat ook vrij goed bestand is tegen vocht. Bekijk alleszins grondig de technische fiche van het behangpapier of vraag raad aan de leverancier of het behangpapier al dan niet geschikt is voor natte ruimtes.

i.s.m. onze partners Interactieve tools

Toegevoegd op 27-05-2009 14:54:21
(Dat van die'interactieve tools' had niet mee gekopieerd en geplakt moeten worden)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is gecoat rouwfase behang, maar ik ben zelf van mening (had het in mijn vorige woning) dat het niet hygienisch is en uiteindelijk ook niet zal houden, omdat het toch zal beschadigen en dan van binnenuit gaat loslaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eerder waterafstotende verf gebruiken , en daar waar er rechtstreeks contact met water is kunnen tegels, of eventueel zeil.

Toegevoegd op 27-05-2009 13:59:06
kan me niet voorstellen dat behang zo te maken is dat het mooi en hygienisch blijft in een badkamer..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn bepaalde soorten behangpapier (vb. vinyl) die geschikt zijn om in vochtige ruimtes te hangen.

In de winkel weten ze of het behangpapier al dan niet geschikt is voor natte ruimtes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding