hoeveel kost het ongeveer om deze fauteuil te laten stofferen?

wij hebben thuis een soortgelijke fauteuil , maar de bekleding is erg versleten, de meeste stoelen naar onze smaak zijn rond de 200 euro, wij hebben een jonge hond en zijn we bang dat hij een nieuwe fauteuil vernielt, dus vinden wij het zonde om zoveel geld voor een nieuwe fauteuil te betalen.
weet iemand een goeie betaalbare stoffeerder?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
5.9K

Het beste antwoord

Goed stofferen is de helft zo goedkoop als nieuw kopen. Natuurlijk kan je een nieuwe fauteuil voor minder kopen, maar dezelfde kwaliteit is het dan niet.

Wij hebben bij een GOEDE stoffeerder ons bankstel laten maken voor 3000 euro. Nieuw was het bankstel indertijd 15000 gulden. Hij heeft alles opnieuw opgevuld en nagekeken. Inmiddels al weer 5 jaar in gebruik. Het bankstel is 35 jaar oud van Italiaanse makelij.

Natuurlijk hadden we ook voor 2000 euro een heel nieuw bankstel kunnen kopen, maar de kwaliteit daarvan was aanmerkelijk slechter dan wat we nu nog steeds hebben.

Als jouw fauteuil van goede kwaliteit is geweest en nog is, dan ben je ongeveer 800-1000 euro kwijt, terwijl een nieuwe wel 2000 euro kan kosten.
Ivana
11 jaar geleden
burgos
11 jaar geleden
Bekleden is echt duurder hoor.
Ivana
11 jaar geleden
Burgos, laten we dan zeggen dat je alleen waardevolle meubelen moet laten stofferen. Er worden tegenwoordig te veel weggooi-meubelen gemaakt. Die zijn een stoffeerbeurt niet waard. Dan kan je inderdaad beter weer weggooispul kopen voor een kleine prijs.

Andere antwoorden (1)

Een stoel laten stofferen kan duurder zijn dan een nieuwe stoel kopen. Je vraagt om een goeie stoffeerder die betaalbaar is, nou die combinatie bestaat niet. Ik heb een paar jaar geleden een stoel opnieuw laten bekleden (omdat die stoel van mijn oma was en ik 'm daarom wil behouden) en dat kostte tegen de 400 euro.
Je kunt het beste een los stuk stof op de markt kopen en dat er omheen draperen.
Amadea