Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke krokussen ruiken het sterkst?

ik was laatst op huisbezoek bij een oudere stervende dame. zij had naast haar bed een heerlijke ruikende krokus. Ik kon op dat moment natuurlijk niet aan de andere vragen "oh, hoe geweldig, welke soort is dit?"
Ondertussen heb ik al enkele krokusjes gekocht in verschillende winkels. Maar ik krijg die heerlijke geur er niet bij. Alleen als ik er met mijn neus op hang ruik ik ze.
Is er een soort krokussen die extra hard ruiken? Of moet je er iets bijzonders voor doen?

14 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een rundvleeskroket ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de krokus weer ruikt, krijg je weer dat beeld van de stervende dame, lijkt me niet zo prettig. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
liveisgreat
14 jaar geleden
ik zit de hele dag tussen stervende mensen, dus dit beeld is niet zo erg dan dat je denkt hoor...
liveisgreat
14 jaar geleden
oeps, is het met een "c". idd crocus dus. Ze ruiken wel hoor, heerlijk zelfs...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat zou de Crocus longiflorus Raf. kunnen zijn. Dit is een zoetgeurende soort uit Zuid-Italië en Malta. Deze krokus heeft lila bloemen met oranje keel en rode stijl.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing