ik ben opzoek naar een plastic windscherm voor een balkon. Weet iemand waar ik deze kan vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.2K

Antwoorden (5)

Marktplaats
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die schermen worden verkocht door winkels die gereedschappen/ijzerwaren en/of tuingereedschappen verkopen. Het zijn gewoon rollen zeil (let goed op de hoogte) die per meter worden aangeboden. Het is handig om er even (extra) ogen in te laten maken, dan kun je het makkelijk bevestigen.
Pieter2011
12 jaar geleden
Mogelijk moet je het zelf op maat maken, maar een windscherm voor strand of camping, kan je prima gebruiken.
Toch zou ik zelf dit nooit zo doen.
Een plastic scherm gaat verschrikkelijk klapperen en maakt veel lawaai.
Veel beter kan je windbreekgaas nemen, of schaduw gaas.
Zelf gebruik ik zwart schaduwgaas, dat is een geweven doek van kunststof, dat 50 % van het licht tegenhoud, je kunt er dus zelf redelijk doorheen kijken , je kunt het uitstekend strak spannen en het is U.V. bestendig voor 7 jaar.
Het kan niet scheuren en/ of ravelen.
En ook niet onbelangrijk, het houdt meer wind tegen dan een dicht scherm.
Ook bij storm zal het niet klapperen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het niet al te grote oppervlakten zijn kan je ook plexiglas gebruiken, voorzichtig gaatje boren en met ijzerdraad vast zetten aan de reling.Of haal schaduwdoek die je voor overkapping word gebruikt, die laat iets wind door maar is wat meer geschikt omdat het soepeler om de balkon kan worden gevouwen en kleurvast is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een hele leuke vindt je bij grant-o-matic in het boekje