Hoeveel geld kan ik voor mijn vloer vragen?

Ik ben een student die uit haar kamer gaat verhuizen. Nu heb ik er 10 maanden geleden een nieuwe goede laminaatvloer in gelegd, die dus nog zo goed als nieuw is. De vloer heeft me ong. 400 euro gekost voor 21 m2. Nu wil ik graag met de nieuwe huurder onderhandelen over het overnemen van de vloer en een paar andere meubels. Wat is een redelijk bedrag voor het overnemen van deze vloer?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wonen
4K
Ritsuka
5 jaar geleden
Spreek het goed af en zet op papier wat je afgesproken hebt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Heeft de vloer nog een waarde als je die op marktplaats zou verkopen?
Meestal niet en dat zou dan de waarde van de vloer zijn. Het zal afhankelijk zijn van de persoon die erin komt, wilt deze liever vloerbedekking, dan zal die er niks voor willen geven.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat de waarde negatief is, omdat het je tijd en mogelijk stortkosten kost als je die moet verwijderen. Aan de andere kant scheelt het de nieuwe huurder geld voor een nieuwe vloer. Dit soort onderhandelingen zijn sociaal economisch best interessant. Als jij invloed hebt op wie de nieuwe huurder wordt, dan sta je weer veel sterker.
Je kan ook proberen om de vloer aan de verhuurder te verkopen, die kan de kamer dan gestoffeerd verhuren.

Antwoorden (2)

Als de nieuwe huurder het laminaat wil overnemen, dan is de helft van de nieuwprijs een redelijk bedrag.
jc54
5 jaar geleden
Omdat het bij wijze van spreken gloednieuw is zou ik zeker meer dan gewoonlijk (de helft) er voor vragen. Niet alleen is het dat ook waard, maar er wordt natuurlijk onderhandeld of te wel gepingeld. Redelijk bedrag voor deze vloer vind ik €250,00 .
Er zijn slimme mensen die het bv voor €75,00 wel willen overnemen en dan op het laatst nog nee zeggen, in de hoop en verwachting dat je het 'dan maar laat liggen'! Wees hierop bedacht en reken af minstens een week voor je vertrek, zodat je het er nog uit kunt halen als het toch niet overgenomen wordt. Er zijn genoeg mensen die het niet kunnen betalen en het heel graag voor weinig over willen nemen.
Succes!