Als je controle krijgt van de woningbouw en er liggen spullen van mijn vriend bij mij thuis , Zien hun dit dan als samen wonen ?

Mijn vriend komt hier regelmatig , En in het weekend logeert hij hier meestal. Ik ben chronisch ziek en heb meer hulp nodig dan iemand anders vandaar dat mijn vriend vaak langskomt. Nu ben ik bang dat als ik controle krijg hun het zien als samenwonen & ik een boete krijg . Er liggen niet veel spullen hier van hem . 2 of 3 broeken wat shirts en een paar schoenen. P.S We willen binnenkort wel gaan samenwonen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1K

Het beste antwoord

De woningbouwvereniging heeft er niets mee te maken met wie jij tafel en bed deelt en hoevaak hij bij jou in huis verblijft.

Voor aantijgingen omtrent onderverhuur hef je niet bang te zijn, dat zullen ze moeten kunnen bewijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ De min slaat nergens op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach van die spook minnen heb ik vaker last.
Rieneke1
12 jaar geleden
klopt theo, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank Of op zijn Brabants: Dè ge bedankt zijt wit ge hé.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ had ik ook willen zeggen

Andere antwoorden (2)

Soms wel want je hebt niet voor niets die spullen bij je thuis maar als ze dit weten wat je hebt begrijpen ze het wel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Samenwonen is geen onderhuur, voor de woningbouw hoef je dus niet bang te zijn, jullie mogen daar gewoon samen gaan wonen. Wel ervan uitgaande dat het een normale woning betreft zonder bepaalde voorwaarden.

Waar je eventueel mee op moet passen is met inkomensafhankelijke uitkeringen en toeslagen zoals huurtoeslag. Die kunnen minder worden als je gaat samenwonen omdat die dan op beide inkomens wordt gebaseerd, maar daar is nu nog geen sprake van.

Voor je eigen gevoel zou kan hij een deel van zijn spullen in een weekendtas doen, dan ziet het er wat meer uit als logeren, maar dat is niet nodig. Dat zijn meer trucs als je aan het frauderen bent.