Ik wil een binnendeur verven, hoe pak ik dat aan?

Ik ga verhuizen naar een andere kamer in een instelling, waar een loze deur zit in de slaapkamer. Ik zou hem graag in een andere kleur willen verven, schoolbord verf om precies te zijn. Hoe pak ik dat aan? Moet ik de deur eerst schuren? Moet er grondverf onder? Help?

10 maanden geleden
Antoni
10 maanden geleden
@Shadowboxer, volgens de website van Van Dale is een loze deur een deur die alleen maar voor de vorm, voor het uiterlijk is aangebracht, maar wat bedoel jij precies met een loze deur?
Shadowboxer
10 maanden geleden
Het is een deur, het ziet eruit als een deur maar je kan hem niet gebruiken als deur. Hij gaat nergens meer naar toe en is dicht gemaakt maar ziet er nog steeds uit als een deur zonder handvat.

Het beste antwoord

Er vanuit gaande dat de deur nu ook al geverfd is, dan eerst goed schoon- en vetvrij maken (ik gebruik hiervoor St Marc). Daarna opschuren voor een goede hechting (niet blank schuren). Yen slotte de deur in de gewenste kleur schilderen, liefts met een goede roller (van de echte schilder). Als de eerste laag niet goed dekt. opnieuw licht opschuren en nogmaals met de roller er over.
Succes!!!
Vergeef me de kleine foutjes. Yen slotte + tenslotte en liefts moet liefst zijn.
En die + moet = zijn.
Toegevoegd op 17 juni 2023 21:51: tekst
jc54
10 maanden geleden