Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onze geiser geeft geen vlam meer, hoe reset ik dit?

Het is er 1 van Vaillant

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij een wat oudere Vaillant, hier in huis een van 22 jaar oud: Als er lucht in je verwarmingscircuit zit, bijvoorbeeld door een lek of een recente reparatie, zou dat zich heel goed in het bovenste punt, in de ketel op zolder, preciezer in de warmtewisselaar terechtgekomen kunnen zijn. En dan slaat hij niet meer aan. Demonteer de afdekplaat en draai voorzichtig de ontluchter links bovenin open, totdat alle lucht ontsnapt is. Bij voldoende druk zou de boel weer moeten werken.

Toegevoegd na 9 uur:
Ik nam, misschien niet helemaal correct, aan dat het om je verwarming ging. De ketel daarvan wordt vaak 'geiser' genoemd omdat die als zodanig functioneert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Rode knop ingedrukt houden, in waakvlam gat een brandende lucifer, heel langzaam rodeknop loslaten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
grote kans dat het een electrische ontsteker is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder foto wordt dat moeilijk te bepalen. Ik ben nog van de ouderwetse geisers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dan wel heel ouderwets! ;-)
Als t met de knop niet lukt moet je even eronder kijken want er kan een batterij zitten en die is waarschijnlijk leeg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding