wat doe je met oude aansluitingen, als je een keuken op een nieuwe plek installeerd ?

de keuken wordt een slaapkamer,
hoe kan ik de aansluitingen van de oude keuken het beste wegwerken
(die iemand ooit misschien wel weer als keuken wil gebruiken in de toekomst)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zit er een vloer of kruipruimte onder waar je bij kan,
dan daar alles afdoppen. Water beter afdoppen bij de aftakking.

Antwoorden (3)

Waterleidingen afstoppen (dicht solderen), afvoer(en) dichtlijmen m.b.v. eindstop en overbodige elektriciteit tot in de verdeeldozen verwijderen.
jc54
9 jaar geleden
Wil je de gaten ooit weer gebruiken dan kun je ze beter weg werken d.m.v. een afdek kap. (zie bron 1).
Als je meervoudige inbouw stopcontacten hebt zitten dan kun je elke unit met een inbouw afdekkap afwerken. (zie bron 2).

De gaten zullen naar behoren afgedekt zijn en makkelijk bruikbaar voor een volgende keer.

Mocht u toch een glad (niet zichtbaar) oppervlak willen.
Dan zou ik de gaten afdekken met vulmiddel, let hierbij wel op dat u voor de lichtere uitvoering gaat. Als u de normale vul middelen neemt, dan zijn deze vaak te zwaar (aangemaakt met water) hierdoor zakken deze sneller uit.
Omdat u een groot gat vult is het raadzaam om voor de lichtere uitvoering te gaan.
(zie bron 3)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De waterleiding zo dicht mogelijk bij de hoofdleiding afzagen en afdoppen zodat er geen "dode leiding" ontstaat. In leidingen die niet doorstromen kan legionella ontstaan en die verbreid zich van daaruit door je hele leidingnet. legionella is gevaarlijk als het water vernevelt bijvoorbeeld in de douche, als die waternevel in je longen komt bestaat de kans op "veteranenziekte".