Wat houdt het precies in als vinyl vloerbedekking een slijtlaag heeft van bijv. 4 mm?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

De dikte van de slijtlaag is een belangrijke indicatie voor de levensduur van de vloer.
Vergelijkbaar met de dikte van de lak bij een gelakte houten vloer.

4 mm is eerder de totale dikte, de slijtlaag zal tussen de 0,2 en 0,7 mm liggen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het zal wel 0.4mm zijn geweest...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord.

Andere antwoorden (1)

Het patroon van de vloer is geprint. een foto zeg maar. Daar over heen komt een doorzichtige laag. Als die laag versleten is, dan slijt de print ook, en dan krijg je kale plekken te zien. Hoe dikker de doorzichtige laag is, hoe langer je met je vloer doet.