Behangen op mijn muren is niet mooi, wat nu?

In augustus moest ik snel mijn appartement in en omdat ik toen niet veel geld had, gekozen voor behang van action vlies behang. Maar het laat steeds los op veel plekken en ik vind het niet mooi. Ik ben bang als ik er met latex overheen ga dat het nog lelijker wordt.
Het is een bestaand appartement, het oude behang eraf gehaald (ging redelijk makkelijk) daaronder zat een betonnen muur met allemaal kleine gaatjes. Wat kan ik nu het beste doen? Ik dacht aan sierwerk, maar volgens mij geeft dat zoveel troep en is zeer prijzig om te laten doen. Ik heb er net een nieuwe vloer in. Plafond is ook nog prima en wit. Kan dit dan toch nog gedaan worden zonder dat vloer beschadigd en of plafond? Of weet iemand een beter, goedkoper alternatief om toch nog mooie muren te krijgen??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou de kale muren gewoon sauzen. Die kleine oneffenheden vallen in het niet en het ziet er toch heel verzorgd en strak uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de snelle reactie kruidenvrouwtje! Meer tips en ideeen zijn welkom!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad: latex erover.
Dan trekt het behang strakker door het vocht en zal zich
beter hechten.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Als je muur niet gestuct is en je rukt het behang eraf en gaat dan sauzen heb je kans dat de muurverf er zo weer vanaf komt (is in mijn hal gebeurd) Over behang heen verven vind ik niet altijd mooi. Zeker niet als er bobbels onder zitten, want dat ga je dus echt zien. Ik zou er zelf voor kiezen (als het behang los zit en bobbelt) om alles eraf te halen en een nieuw behang te kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt,zou ik ook doen HeerVoldemort.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reacties!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een vriendin van mij had ook bij de Action behang gekocht. Al bij de derde baan kwamen we erachter dat de lijm zwarte vlekken gaf, en afdoen met water lukte niet. Er stond vliesbehang op, maar het was dus gewoon papier. We hebben netjes geld terug gekregen, en bij de Gamma behang gehaald.
Geld terug zal jou denk ik niet lukken, maar er af halen en opnieuw behangen is de moeite waard. leg kranten of plastic op de vloer.

Het beste antwoord

Je zou het oude behang kunnen verwijderen (vlies behang is makkelijk te verwijderen) , dan de wand sauzen in de kleur naar keuze, dan glasweefsel behang erover heen plakken, dit is makkelijk te verwerken, banen zijn 1 meter breed, dus waarschijnlijk maar 1 rol nodig. Dan wand 1 x overlijmen met glasweefsel lijm, 1 dag laten drogen, en dan oversauzen. De vloer even goed afdekken natuurlijk.