Weinig kracht qua water uit de kraan. Warm water. Hoe komt dat?

Koud water spijt er gewoon normaal uit. Warm water veel minder.

Weet jij het antwoord?

/2500

Daar had ik ook last van, totdat de verwarmingsmonteur ontdekte dat de combiketel mbt het warme water niet goed was ingesteld. Hij heeft dat toen aangepast en het gaf een wereld van verschil. Misschien is bij jou ook iets dergelijks aan de hand. Toegevoegd na 5 minuten: (Haha, ik zie ineens dat ik in de maand top-10 van doe-het-zelf sta...)

Vermoed dat het hier om een geiser gaat, doordat je echt warm water wilt hebben wordt de doorstroming van de geiser zo laag mogelijk gehouden. Is dit niet het geval kan het zijn dat de leidingen in het verwarmingsapparaat behoorlijk verkalkt zijn.

Ik denk dat dit te maken heeft met de afstand van de ketel tot aan de kraan. Als het goed is zit er een stelschroef onderaan(?) je ketel waar je de aantal liters per minuut mee kan regelen.

je schrijft niet of het langzaam aan minder is geworden of in eens of was het altijd al zo? over het algemeen is het normaal dat de kracht van de warm water straal minder is dan de koude. komt door de tussenkomst van de warmwatervoorziening (combi-cv of geiser). deze is ingesteld op een bepaald debiet versus temperatuur.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100