In principe mag het niet. Ga even naar http://www.vrom.nl/bouwvergunningen_online . Dan kan je zelf testen of je een vergunning nodig hebt.
Normaal gesproken moet je dakkapel minimaal 1 meter uit de gevel worden geplaatst. Indien je het dus over het hele dakoppervlak doet dan zul je een vergunning moeten aanvragen. Maar indien iedereen het heeft in de straat is de kans groot dat jullie ook een vergunning krijgen.
Alleen duurt die procedure natuurlijk lang indien je een vergunning moet aanvragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat zul je moeten overleggen met de gemeente waar je woont.
Afhankelijk zal zijn of je de voor of de achetrkant wil gaan verbouwen en of er andere huizen in de straat staan met soortgelijke verbouwingen.
Daar is dus, van afstand, geen zinnig woord over te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gesproken niet. Maar wellicht dat er bij jou andere gemeenteverorderingen zijn. Dus navragen.

Toegevoegd na 48 seconden:
Overder de hele lengte wordt vaak gezien als een verdieping, niet als een dakkapel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet je aanvragen bij de gemeente en dat kan enorm verschillen met elkaar.
Wij hebben een gemeente die zelfs wilde dat het dak van de dakkapel een plat dak werd en wij wilden dat hij met het dak mee, schuin afliep,na veel gedoe is het gelukt maar of dat ook lukt voor een afmeting ?, dat ligt aan de richtlijnen van de gemeente.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het mag niet van de schoonheidscommissie .
En nog een groot probleem is de veiligheig : door die dakkapel wordt het dak teveel verzwakt .