Kan een kruik kapot gaan als ik erop ga liggen?

Ik vind het prettig om een kruik in bed te hebben als ik ongesteld ben, maar ben bang dat ik erop ga liggen in mijn slaap en hij knapt. Kan dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Kruiken zijn ontzettend rekbaar, dus erg gauw zal dat echt niet gebeuren. Misschien dat een elektrisch dekentje makkelijker is om op te liggen.

Nee, een goede kruik die knapt niet!

Ze knappen normaal gesproken niet snel want daar zijn ze op getest.Maar als je al een wat oudere hebt kan hij poreus worden en wel knappen als je er met je volle gewicht opligt. Waarom neem je geen stalen kruik{die voor baby s} die kunnen niet knappen.

Als je er volop gaat liggen kan deze gaan knappen. Dat komt door het gewicht, als er iemand met het volle gewicht op de kruik gaat liggen gaat het water omhoog en dan reikt het zo'n hoogte dat het geen kant meer op kan. Door die druk knapt de kruik dan. Je kunt het vergelijken met een badkuip. Als je deze met water vult zal het water stil blijven maar als je dan in de badkuip gaat zitten gaat het water omhoog door het gewicht van de persoon die erin zit.

Ik zal niet weten hoe zwaar u bent maar een normale kruik zal niet zomaar kapot gaan.

Zoals er al wordt vermeld knappen kruiken niet. Maar je kunt wel voor de zekerheid de kruik niet helemaal vol maken met warm water, het hoeft geen halflege te zijn maar helemaal vol hoeft ook niet. Naar eigen ervaring ligt het ook wat prettiger want ik slaap altijd op mijn buik en lig ook op een kruik als ik ongesteld ben.

Als je de kruik half (of iets meer) vult met water, heet maar niet kokend, moet je hem als hij nog open is tegen je aanhouden en er op drukken. Het water stijgt dan tot de bovenrand. De lucht wordt er dan uitgedrukt. Dan pas draai je de dop erop. (Het water moet dus echt tot bovenaan staan als je de dop dichtdraait.) Als je er nu op gaat liggen (je bedoelt waarschijnlijk in je rug leggen tegen de pijn?) zal de kruik niet knappen.

Afgelopen zaterdag op de Duits in "Frag doch mal die Maus" een waterbed test: kon 20 ton aan! Als je dat niet weegt, moet de kruik het ook wel houden!

De kruik zal niet kapot gaan, maar met die angst zal je niet lekker slapen. Ik gebruikte altijd een hittepit (een kussentje dat je in de magnetron doet en die warmte opneemt en dan afgeeft)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100