De verhuurder van mijn vorige woning komt met een water verbruik rekening + incasso kosten. Dit terwijl ik hier al 1,5 jaar niet meer woon. Mag dit?

In mijn huurcontract stond wel dat de kosten voor water voor mijn rekening waren maar ik heb aan het begin en aan het eind van de huurperiode geen bericht van het waterleidingbedrijf gekregen. Na gebeld te hebben met het waterleidingbedrijf vertelde ze mij dat de rekening nooit op mijn naam stond terwijl de huurbaas dat wel beweerd. Hij wil nu naar de rechter stappen en alle kosten op mij verhalen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hij mag dat wel doen alleen is hij dan wel dom bezig. Niks van aantrekken, ook niet van incassoburo's en evt dreigementen. Desnoods even contact met de huurcommissie: http://www.huurcommissie.nl/

Laat hem maar lekker, je hebt tenslotte toch bewijs?

Als je het water moest betalen moet je het gewoon betalen. Hiervoor hoeft de rekening niet op jouw naam te staan als het maar wel de periode is die je daar gewoond hebt. Ik heb dit zelf meegemaakt met deze kosten van mijn oude huurwoning.

Ook al heb je er niet gewoond heb je wel een aansluiting gehad, ik neem dan ook aan dat de rekening alleen het vastrecht e.d. is die zal je gewoon moeten betalen. er zal alleen geen verbruik zijn. Volgens mij is dat de grootste kostepost van de waterrekening. Volgende keer gewoon af laten afsluiten of afmelden dat je er niet meer woont of komt en ben je er vanaf.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100