Wie weet er goed isolatiemateriaal om de kruipruimte te isoleren, waar ratten en muizen niet aan knagen of nesten in maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
10.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wil je precies? -Geen ratten en muizen?
-een geisoleerde vloer?
of beiden? Wat is het belangrijkste?

Antwoorden (6)

Glaswol, dat jeukt enorm. Bij dieren ook denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee is niet waar voor dieren. Mensen hebben geen vacht en daarom kietelt het direct op de huid. Muizen en ratten lachen hier om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens. Glaswol heeft geen effect op dieren.
Volgens mij komen ze niet door purschuim heen. Toen ik in een studentenkamer woonde waren daar heel veel muizen en heb ik alle gaten hiermee gedicht. Het knagen hield toen wel op.

Maar een hele kruipruimte kan je er niet mee vullen, wel alle gaten en kieren. Als de kruipruimte luchtgaten bevat moet je die niet dichtstoppen, maar er metalen roosters tegen plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Maar als ze willen komen ze bijna overal doorheen, zelfs cement. Cement met gaas en glasscherven zeker niet. Meestal zullen ze naar de buren gaan, als het daar makkelijker knagen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in die gaten purschuim spuit wordt het wel een stuk moeilijker. Bij mij hield dit het wel tegen.
Wanneer het een wat oudere woning betreft zal je in de kruipruimte tegen balken en daarboven planken aankijken.
Deze is goed te isoleren met pus schuim platen. De platen op maat snijden (iets kleiner dan de ruimte tussen de balken) en vastspijkeren. Dan de naden af-vullen met pur schuim. Zo zit het zaakje goed vast en je krijgt gene last van ongedierte en tevens is je vloer nu goed geïsoleerd.
Pur schuim platen worden ook regelmatig tweedehands aangeboden op internet. Dit scheelt veel in de aanschaf kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve piepschuim kan je ook gewoon schelpen storten, isoleert ook en geen knaagdier houd daarvan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een zwevend speciaal soort aluminium componenten onder je vloer hangen. Deze isoleren door middel van stilstaande lucht. En het folie zal door ongedierte niet aangevreet worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JohnH
een jaar geleden
Binnen 3 jaar de TonZon folie enz laten verwijderen want kapotgeknaagd door ratten die de TonZon ontdekt en in de kruipruimte, mat de verwijdering kosten totaal een kleine €3.000 kwijt en nu uiteindelijk geen enkele vloerisolatie!
Schelpen is de makkelijkste methode! Hangende folie dekens werkt het beste. Aangezien bijna elke betonnen begane grond vloer isoaltie al heeft, weet ik voor 99% zeker dat je een houten vloer hebt. Een goede manier om te isoleren is glaswol platen tussen de balken in plakken. Nog een tip: Google op na-isolatie houten vloer en let op RC waarden! Des te hoger, des te beter het isoleert. Btw maak je niet druk om ratten, alleen als je piepschuim gebruikt kan je last hebben dat ze het slopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JohnH
een jaar geleden
Zie mijn reactie hierboven over onze TonZon folie, ratten voelen zich er prima in thuis, ze nestelen erin en vernielen het, we hebben het in september 2019 laten plaatsen en nu (juni 2022) laten verwijderen!