Hoe lang duurt het voordat een Bromelia gaat bloeien?

Ik heb van twee uitgebloeide Bromelia's de nieuwe scheuten verpot en die komen nu mooi aan. Ik zit alleen nu met 7 Bromelia's waar nog weinig sierwaarde aan zit, dus ik vraag mij af of het de moeite waard is om te wachten tot ze gaan bloeien of is dat echt een kwestie van jaren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Het beste antwoord

Het kan jaren duren voordat een stek weer gaat bloeien.
De kweker heeft hier een truckje voor, hij werkt met een soort gas, waardoor de planten spontaan gaan bloeien.
Bij de kweker bloeit een stek dus al na een jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb hetzelfde gedaan en na 5 jaar de eerste bloem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verschillend van van het soort bromelia kan de bloei 3 tot 7 jaar duren. kwekers gebruiken carbid gas (in de bladkoker) waardoor ze binnen 1 jaar bloeien