Ik heb een gaskachel in mijn oude huisje. Nou de vraag, moet ik nou wel of niet een bakje water op de kachel zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.8K

Antwoorden (4)

Dat hangt er vanaf of dat je de lucht als droog ervaart(irritatie aan de ogen) wanneer de kachel brandt, goeie ventilatie zou dit moeten voorkomen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bakje water is alleen voor vocht in huis te brengen. Als je goede ventilatie heb of je heb op een andere manier vocht brengers (was in de trappengat laten drogen bv.)in huis is het niet nodig. Als het nodig is merk je het zelf snel door droge keel enz enz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn vorige huisje (helemaal níét oud, alles gelijkvloers, maar in de slaapkamer was enkel glas....) had ik in de woonkamer ook een gaskachel : heerlijk, zo'n behaaglijke warmte!!

Mar een bakje water was bepaald niet nodig, omdat mijn slaapkamer door het enkele glas heel vochtig was (alle deuren stonden altijd open in huis, en in de slaapkamer ook een raampje...)

Dus het hangt er erg van af, of je huisje droog is qua atmosfeer, of dat het al luchtvochtig genoeg is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij merkt dat je last krijgt van een te droge lucht kun je een bakje water op de kachel zetten, maar vaak zijn eten koken, planten water geven wasgoed in huis te drogen en douchen al genoeg om je vochtbalans in huis goed te houden.