Ik heb echt heel veel moeite met bijvoorbeeld kaarten (verjaardagskaartjes, vakantie enz) weg te gooien. Iemand tips hoe ik het netjes kan houden?

In mijn la en kast liggen echt HEEL veel kaartjes van vakantie, kerst, verjaardagen enz enz. Heeft iemand tips hoe en waar ik het netjes op kan bergen, want ik wil het echt niet weggooien :$

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.7K

Antwoorden (7)

Koop een ouderwets fotoboek, daar kun je ze inplakken. Op de achterkant staat meestal niets, dus daar kun je ze aan vast lijmen.
Of doe wat ik heb gedaan, plak ze allemaal op je muur!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hou je hart dan maar vast en plan vast een leuke speciale ruimte hiervoor in, want je bent nog jong en in de loop van je leven ga je nog HEEL, HEEL veel kaartjes krijgen !

Ik had vroeger ook wat last van dit hamstergedrag, maar ruimtegebrek dwong me op een gegeven moment er orde in aan te brengen, en uiteindelijk : hoe vaak kijk je al die kaartjes nou ECHT nog door ??

Zelf heb ik uiteindelijk alleen de kaartjes ovor de felicitaties met de geboorte van mijn dochters en die van ons huwelijk bewaard, en een hele enkele mooie zelfgemaakte kaart. En één album met geboortekaartjes van anderen, waar ik na vier albums trouwens ook mee gestopt ben wegens nooit meer doorkijken.

Heb je echter geen problemen met albums en albums en albums vol kaarten in je huis, dan kun je inderdaad voor elke soort een serie plakboeken aanleggen (vakantie, kerst, verjaardag, huwelijk, geboorte, overlijden, speciale gelegenheden (ziek, geslaagd, verhuisd, rijbewijs etc),valentijn ; maar net wat voor kaarten je graag verzameld. Gewoon in een plakboekje plakken ; twee tot vier gaan er op een pagina.

Wil je toch nog wat ruimte bewaren en is direct wegdoen geen optie, overweeg dan de kaarten te fotograferen (dat kost tegenwoordig tenslotte niks meer) en per stuk, per groepje of per stapel op de foto te zetten, de foto's te bewaren en de originelen uiteindelijk weg te doen. Ik deed dit altijd met 3D-knutselwerkjes van de kinderen (en veel van mijn eigen handwerk trouwens) dat je nu eenmaal niet tot het eind der tijden kunt bewaren of tentoonstellen, maar je hebt er toch nog iets van over. \Uiteindelijk kun je die foto';s natuurlijk ook weer in gaan plakken of af laten drukken als fotoalbum, maar dat scheelt al heel veel ruimte en is misschien soms nog wel mooier ook.

Alleen heel bijzondere, exclusieve of zelfgemaakte kaarten zou ik bewaren, misschien zelfs wel op zicht in een mooie collage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf met kerstkaarten een aantal jaren geleden gestopt, maar 'zomaar'- en feestdagenjkaartjes lijken eerder meer te worden dan minder. Ja, we hebben hier albums vol met legowerkjes, kijkdozen, kastelen van wc-rolletjes en overige kunstwerken die het huis inmiddels zouden vullen. Om van die containers vol gehaakte knuffels (die ik meestal maar weggeef of verkoop voor het goede doel) maar niet te spreken. Met een foto is er nooit iets echt helemaal weg.
Leg ze onder de scanner en maak op je computer er gesorteerde mappen van. Dan nemen ze geen fysieke ruimte meer in, maar je kunt ze op elk gewenst moment bekijken.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ik praat echt over tientallen kaartjes :$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
werk aan de winkel dan ;)
Ik heb twee tips voor jou.
Bewaren in een plastic krat met deksel.
Of de afbeeldingen in scannen (wel veel werk)
En daarna op een dvd of usb zetten.
Dan heb je ze altijd bij de hand.
En heb je de briefkaarten ook nog netjes opgeborgen.
12 jaar geleden
Je kunt een leuke opbergdoos maken (bijvoorbeeld een doos uit de supermarkt beplakken met pakpapier of beschilderen; bij de Aldi hebben ze volgens mij dozen met een deksel, waar kaas in ligt) of kopen om ze in te doen.
Of een mooi kistje of mandje kopen.

Aan een muur (of deur of kast) hangen zoals hierboven genoemd wordt, is ook wel een goede optie.
Alleen is die na een tijdje ook vol en dan krijg je meerdere lagen over elkaar, die er na een tijdje af gaan vallen (weet ik uit ervaring ;-) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan ze natuurlijk wegstoppen in een doos,
of er je kamer mee versieren!
koop een plastic fotohanger > http://www.sunnygifts.nl/product/493054/Fotolijsten/Algemeen/Fotohanger_lang.htm

het ziet er gezellig uit, en heb je er ook nog iets aan! :)

veel plezier ( je bent trouwens niet de enige die et lastig vind om dingen weg te gooien :) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het fotoalbum is dood. Scan de bijvoorbeeld kaarten en print fotoboek. Lang leve het fotoboek.