dikte van het beton bepalen

het is voor een schuur van 10x12 meter op zandgrond. Er komt een werkplaats in en de tractor moet erin komen te staan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (4)

Ik zou dit laten berekenen door een ervaren constructieberekenaar.Het gaat om een behoorlijke schuur dus dan maken die paar honderd euro toch niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zand grond daar zal toch ook nog iets ondermoeten palen denk ik. Laat een constructeur komen omdat voor je uit te rekenen en te bepalen wat en hoe de bewapening in de beton is ook erg belangrangrijk.
12 jaar geleden
Als je de vloer direct op stabiel zandgrond stort (Met uiteraard een vochtremmende folie er onder! en de vloer dus gewoon over het gehele oppervlak gesteund wordt, dan is de dikte niet zo heel belangrijk, en ben je met 10-15cm gewapend al een heel eind. Als voorbeeld: Bij ons is de eerste verdieping gebouwd met 10cm gewapend beton. Dit kan een vol bad (totaal gewicht 750kg) dragen. Deze betonplaat 'hangt' los op de muren.

Als je op zeker wilt spelen (Wat ik me kan voorstellen) kan je het berekenen laten: http://www.bewegwijzering-belettering.be/dikte-vloerplaat.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Informeer naar gebruikte stelconplaten.