Lekkage in de vijver opsporen?

De vijver is rond met een doorsnede van 4 meter met een diepte van 1.50 gemaakt van polyesterwanden. De vijver is half ingegraven.Ergens op de bodem zit een gat waar het water in wegloopt want elke dag zakt het water ongeveer 1 centimeter? Hoe vind je op een handige manier het lek? (De vissen zijn al weggehaald)

De vraag was al eerder gesteld maar aan de antwoorden had ik niet veel omdat het lek op de bodem is en niet in de wanden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Indien je zeker weet dat de lek op de bodem zit, zal ik al het water er uit scheppen/ pompen, de modder er uit en de vijver droog dweilen.
Door nu op de bodem te drukken, zal je uiteindelijk de lek wel vinden, want nabij de lek, zal door het drukken, water van onder de vijver, door de lek omhoog komen, de vijver weer in.
Mogelijk zie je zelfs na het na het droogdweilen, door het lekje water de vijver in stromen, omdat er heel veel water onder de vijver moet zitten en het vanzelf door tegendruk, weer naar binnen stroomt.
Voor het rubbervijverfolie, bestaat er een soort plakband, met aan een zijde de plakkant en de andere folie.
Hiervan kan je een plakker knippen, de plek zo droog mogelijk maken en de plakker er op doen.
Lukt vrijwel altijd en heel snel klaar en geen giftige polyesterstoffen in je vijverwater.
Hiermee maken we veel vijvers ( caravan)weer waterdicht ongeacht waar ze van zijn gemaakt.
Anders moet je met polyester gaan werken, maar dan moet alles perfect schoon en droog en stofvrij zijn en aangezien het voorlopig nog iedere dag regen valt, kan dat wel heel lang gaan duren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Maak hem helemaal leeg en droog hem goed. Het lek zal u groundwater bin en laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Hé, geen vermelding van iPhone-antwoord maar toch het uiterlijk ervan. Hoe kan dat?
Kan je de laatste zin herschrijven in begrijpelijk Nederlands?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er wordt bedoeld: Het lek zal nu grondwater binnen laten.
Ik vond het wel een leuke puzzel, had van mij nog wel mat moeilijker gemogen;-)
Maar inderdaad wonderlijk taalgebruik. Misschien een haperend toetsenbord, of een fles wijn of andere alcoholische drank naast het toetsenbord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed vertaald, sorry lette even niet goed op ;-)