Hoe heet deze moerasplant?

hij ziet er uit als een pol grof rond gras, met aan de uiteinden van de sprieten iets wat lijkt op een bolletje katoen.

Rieneke1
12 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt als een leuk plantje :D
Rieneke1
12 jaar geleden
dat was het ook niels, maar hij is aan gort gevroren.
nu wilde ik 'm opzoeken om te kijken of er nog hoop is.
dan is het handig als je de naam weet ;)

Het beste antwoord

Ik zou denken dat je wollegras hebt, ook wel veenpluis genoemd.
Dat is van die fam. de meestvoorkomende soort.
Zal even zoeken naar een plaatje.

Toegevoegd na 5 minuten:
Op de foto groeit het wollegras tussen de japanse holpijp door, dat zijn de dikke groene stengels, het gras zelf van het wollegras kan je vrijwel niet zien, alleen de pluizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
hebbes ed, eriophorum! :)
is volledig winterhard, dus die kan nog weer opkomen lijkt me?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer Gescoord ED! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Je weet er altijd zoveel vanaf dat ik aanneem dat je een tuinman bent of bent geweest?
Rieneke1
12 jaar geleden
als je op ed z'n profiel kijkt, kan je zijn website bekijken maria.
de moeite waard! :)

Andere antwoorden (1)

wollegras, veenpluis, of als het een kamerplant is,papyrus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zei eddijst toch al?