Hoe weet je wat de hoofdzijde van een matras is?

Ik heb een matras gekocht met 7 zones. Aan de rand van het matras hing een aangenaaid label die niet in het midden was aangenaaid, maar meer naar een zijde. Het label is eraf. Hoe zie ik nu welke kant de hoofdkant is, want het label is eraf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kunnen wij met die info nou vertellen wat de hoofdzijde is?
De meeste matrassen zijn gewoon symmetrisch, dus daarbij maakt het niet uit. Als jij een matras hebt gekocht waarbij dat wel uitmaakt(7 zones, klinkt duur), dan weet je vast ook het merk en het type van het matras, en kun je info op internet vinden. Op z'n minst weet je de winkel waar je het matras gekocht hebt, en het lijkt me nogal logisch dat je daar navraag doet ipv hier op GV...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Touche!!

Antwoorden (1)

voor zover ik weet maakt dat niet uit, het beste voor matrassen is ze regelmatig zowel horizontaal als vertikaal te draaien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je zou goed gelijk kunnen hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt ik heb dat gehoord toen ik onze matrassen kocht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje inderdaad, dit antwoord wilde ik ook gaan geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle matrassen kun je horizontaal draaien, er liggen hier een soort tempur matrassen op de bedden en slechts 1 zijde kan/mag naar boven.