Hoe kan ik een kattenluik laten maken in een kunststofdeur?

Ik woon in een huurhuis en wil graag een kattenluik laten maken, maar de deur is van kunststof, Hoe kan ik daar een kattenluik in laten maken, zonder dat ik straks een hele nieuwe deur moet betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.3K

Het beste antwoord

als er onder in de deur een kunstof plaat zit kun je die vervangen door de "glaslatten" eraf te halen en er een plaat watervaste plaat in te zetten van de zelfde afmetingen. daar plaats je dan je luik in en als je gaat verhuizen ruil je de platen weer om en de deur is weer als nieuw
en de watervaste plaat kun je ook nog zelf een kleurtje geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als u gaat verhuizen zult u de deur weer in de oude staat terug moeten brengen, tenzij de nieuwe huurder accoord gaat met het kattenluik en zelf de deur in de oude staat wil terugbrengen, als hij weer gaat verhuizen.

Mijn voorganger komt met best een goed idee, om een deel van de deur te verwijderen en dit te vervangen voor een nieuwe plaat. Dit lukt echter alleen als de kunststofdeur uit verschillende elementen bestaat, die zonder schade te verwijderen en terug te plaatsen zijn. Bij de meeste kunstofdeuren is dit niet mogelijk.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
toestemming vragen aan eigenaar woning, anders loop je de kans uiteindelijk toch een nieuwe deur te moeten kopen als je het pand gaat verlaten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Plaatsen kan maar luistert wel nauwkeurig, ben je niet heel handig dan zou ik het laten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien uw deur een paneel heeft zoals in bijgevoegde doorsnede, is het mogelijk dit paneel te verwijderen, en te vervangen door een ,eventueel tijdelijk voorzien van kattenluik paneel.
Indien uw deur zoals hierboven reeds aangegeven, uit één stuk bestaat, en die kans is zeer wel aanwezig, rest u niets anders als een gat te zagen. ( maar daarmee is de deur definitief naar z'n grootje)