Wat te doen tegen naaktslakken in de meterkast?

Ik wordt er niet goed van ze laten een vies spoor na op onze schoenen.Zout heb ik al gestrooid werkt niet.Ik ben opzoek naar een middel wat echt werkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.8K

Het beste antwoord

Naaktslakken komen alleen in huis als er sprake is van vochtige omstandigheden. Vaak is dat in de kruipruimte onder een houten vloer. Via kieren komen ze boven de vloer, maar eigenlijk alleen als er iets te halen valt (kruimels etc..). Zout helpt niet, dat werkt alleen toegepast zoals het spreekwoord zegt "op alle slakken zout leggen" (ze verschrompelen dan.....)

Dus maak de openingen dicht waar ze doorheen komen, zorg dat er geen etensresten zijn en probeer iets te doen aan de vochtoorzaak (betere ventilatie oid).

Je kunt slakken ook op hun route "stoppen" door een randje schelpen oid te leggen, daar gaan ze dan niet overheen. En last but not least: vaak gaat het maar om 1 of 2 (dezelfde) slakken, die 's nachts in je meterkast rondwaren, maar door de slijmsporen lijkt het een heel leger....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ten eerste moet je voorkomen dat ze de meterkast in kunnen komen. zorg dus dat de kast goed is afgesloten en kit of pur de openingen dicht.

de slakken die er nog in zitten gewoon even met de hand verwijderen.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En officieel mag je niets in de meterkast zetten, dus ook geen schoenen - waarschijnlijk komen ze daar juist op af.
Ik heb ze zelfs door de kamer lopen 's nachts.
Geloof je, tenzij je die hele meterkast met folie bekleed krijg je de kieren NIET goed genoeg dicht (ik kan het weten, zucht), door een sleetje van 1 mm kruipt een slak die daarna 5 cm lang blijkt.

De kans is wel HEEL groot dat het er maar EEN is. Dus OF midden in de nacht gaan kijken en hopen op een "heterdaadje" . Of een bakje bier neerzetten in de hoop dat hij erin verzuipt (ze zijn er dol op), alternatief is een omgekeerd bakje (met kleine opening) en een paar blaadjes andijvie erin.

Heel misschien vind hij dat zo lekker donker en vochtig dat hij besluit een dagje over te blijven en dan heb je hem ook.

Sterkte, ik worstel hier ook verder

PS slakkeslijm SCHIJNT wel heel gezond te zijn, bij de betere drogist kun je het zelfs kopen

Toegevoegd na 42 seconden:
sleetje??????, spleetje natuurlijk
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.keuringsdienst.nl/page/667/nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb slakken slijm ook bij de wibra zien liggen voor €3.49,-
Slakken zijn gek op vocht, zorg dat de meterkast droog word door wat te isoleren alle gaatjes en kieren dicht maken en strooi wat slakkenkorrels onder de kruipruimte ter hoogte van de meterkast, ze zullen daar wel vandaan komen. Slakkenkorrels doet hetzelfde als zout maar de slakken worden er door aangetrokken doordat ze het als voedsel zien, niet te veel strooien dat is niet nodig, 1 korrel is al dodelijk voor een slak.