Hoe krijg je een vastgeplakte foto zonder schade van het glas van een fotolijstje af?

De foto is na jaren in de lijst vastgeplakt aan het glas in de lijst. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Antwoorden (2)

Leg het glas in gedemineraliseerd water (te koop bij drogisterij en bouwmarkt), de foto kun je voorzichtig losmaken, eventueel met een wattenstaafje gedoopt in het gedemineraliseerd water tussen de foto en het glas proberen te krijgen. Als de foto los is, met een doek zo droog mogelijk deppen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel een geduld werkje en voorzichtigheid geboden
kan wel de hele dag duren
Pak een oud doekje en een wattenstokje en doorweek dat vervolgens met cola.
Leg het doekje op een puntje wat al los zit en druppel cola er tussen en
laat het intrekken ,neem een wattenstokje en ga voorzichtig langs het puntje
en duw dat steeds tegen de foto wel uitkijken dat je het niet scheurd
herhaal dat regelmatig de lijm zal oplossen door de cola
als de foto los is even schoonmaken met een doekje wat licht bevochtig is met water leg het tussen bruin papier of een theedoek en zet er even een lauwwarme strijkbout op en je foto is zo goed als glad