wat is de beste plaats voor een thermostaat van de cv?

wij zitten veel in de woon keuken ,en niet zo veel in de woon kamer .of is er een draadloze thermostaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.3K

Het beste antwoord

Er zijn zowieso draadloze thermostaten: http://shop.kamerthermostaat.com/Draadloze-Thermostaten

Maar in principe kan je de thermostaat op een willekeurige plek hangen (maar een beetje bij de verwarmingen vandaan). Het kan zijn dat je de temperatuur lager of hoger moet instellen als je in de keuken zit. Uiteindelijk wordt de ruimte verwamt, en niet alleen de plek bij de thermostaat.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens: Dit is er vanuit gaande dat je woonkeuken en woonkamer aan elkaar zitten, zonder muur / deur. Als dat niet zo is.. Dan kan het nog, maar zal je thermostatische kranen in de keuken kunnen plaatsen. Maar dan is een draadloze (losse) thermostaat ook een optie inderdaad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de gang of hal, daar is het koud als het buiten koud is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het allerbelangrijkste is dat hij niet op de TOCHT hangt of vlak bij de verwarming want dan werkt hij niet goed

De woonkeuken is in principe ook OK mits dus niet vlakbij een kook gelegenheid.

Wij hebben zelf zo'n zelflerende en misschien is het daarvoor niet goed als hij op een plek hangt waar de temperatuur nogal varieert (als ik kook is mijn keuken aanmerkelijk warmer dan tussen het koken door)

Onze thermostaat registreert op de een of andere manier de temperatuur en neemt dat mee. Dus als het vriest dat het kraakt gaat hij 's morgens echt eerder aan dan bijv aan het begin van de herfst

MAAR die inregeling heeft een paar dagen nodig dus als het OPEENS heel koud is in de ochtend is hij te laat gestart en is het nog koud, en op een "opeens" warme dag is het ook erg lekker warm beneden.

Als jullie in de keuken ook veel temperatuur schommelingen hebben kan dat het zelflerende van de thermostaat beinvloeden.
amigo