Hoe kan ik met spoed en woning krijgen?

ik sta op straat met me man en kind 4 jaar en ben zwanger 30 weken
ik heb nog nooit woning gehad altijd bij mesen ingewoond nima d welt me helpen ze zegen je heb geen recht op kindopvang je bent niet 4 jaar ingeschrijvrn in amsterdam en geen recht op urgentie

2.1K
ronron1212
een jaar geleden
wie zijn dit nima d welt
Z512099
een jaar geleden
Mogelijks: ‘Niemand wilt me helpen’.
erikn
een jaar geleden
Je kunt je melden voor een opvangplek voor tijdelijke opvang via Opvangatlas.nl. Let wel, dit is tijdelijk. Maar ik vermoed dat een begeleider van de instantie waar je dan terecht komt, je hopelijk wel kan bijstaan met een plan. https://www.regelhulp.nl/onderwerpen/opvang-en-tijdelijk-verblijf/opvang-daklozen
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Zal erg moeilijk worden. Vaak moet je erg lang ingeschreven staan voordat je ergens voor in aanmerking komt en zeker in Amsterdam. Ook beter om zoiets tijdig te bedenken en je in te schrijven als woningzoekende.
Ik zou wat verder kijken. Een andere gemeente bijvoorbeeld. Particulier kan je soms een kleine studio huren maar zal binnen Amsterdam ook schreeuwend duur zijn. Anti-kraak ook niet ideaal voor een gezinnetje maar zou optie kunnen zijn.
In plaats van ervan uitgaan dat niemand je wil helpen, zou ik toch even informeren.. Zijn wel gemeentelijke organisaties die in ieder geval met je mee kunnen denken. Soms zijn er alternatieve woningen. Denk aan een leegstaand zorgcomplex ofzo. Soms weten hulpverleners nog weggetjes. Of aankloppen bij het Leger des Heils.
Tcorolla
een jaar geleden
Ik zou mij melden bij de gemeente, die heeft een zorgplicht. Geef aan dat je een kind hebt en een onderweg. Op grond van regelgeving VN kinderrecht kan je wel degelijk urgentie en noodopvang krijgen. Maar je moet er wel zelf achteraan gaan en ook niet kieskeurig zijn. Amsterdam is vol met mensen met urgentie, zoek naar een gemeente met meer ruimte (krimp gemeente evt).

Geef als eerste antwoord