Vindt een verkoopmakelaar van een huis het prettiger dat iemand in onderhandeling gaat mét of zonder aankoopmakelaar?

Het heeft beide voor- en nadelen, maar wat heeft de voorkeur van een verkoopmakelaar en waarom? Liefst kennis uit eigen ervaring.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zit op dit moment in het verkoopproces en de koper heeft zelf geen makelaar. Met als gevolg dat mijn makelaar meer tijd kwijt is met het beantwoorden van vragen van de koper kant. Ik denk dat dat soms wel eens vervelend kan worden. Als je echt een eerlijke makelaar hebt dan kan ze je wel helpen met het onderhandelen als je gaat kopen, maar ze moeten er ook aan verdienen.
Heb je dus een minder eerlijke makelaar dan kunnen ze je meer laten betalen voor het huis dan dat het eigenlijk waard is.
Aan de andere kant, als de makelaar de koper goed te woord staat, helpt op alle mogelijke manieren, is de kans kleiner dat de koper er van af ziet en het is tevens reclame voor het makelaarskantoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja... Als verkoper maakt het mij niet uit, als zij/hij mijn huis maar verkoopt en ik er van af ben tegen de hoogst mogelijke prijs :-) Of er eerlijke makelaars bestaan, vast wel. Maar hoe je dat beoordeelt...