Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe dier(on)vriendelijk is eendendons in kussens en dekens?

Ik heb binnenkussens nodig en ik heb er een paar gevonden. Er zit eendendons in (witte, voor als dat uitmaakt). Nu staat diervriendelijkheid hoog bij mij in het vaandel en houd ik hier zoveel rekening mee als ik kan. Hoe komt men aan deze eendenveren? Het blijft voor mij moeilijk om bij producten met veren (zoals je daar ook oorbellen van hebt) uit te vinden of deze 'gewoon geraapt' zijn - misschien te romantisch gedacht? - of anderzijds.

Toegevoegd na 2 uur:
Het gaat in dit geval overigens om de H&M.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Verschrikkelijk onvriendelijk.Ik heb een uitzending op tv gezien,niet om aan te zien.
De veren worden geplukt als ze nog leven,kan ook niet begrijpen dat zo iets nog verkocht mag worden.
Zoek iets anders voor een goede nachtrust zou ik zeggen.
(Lees meer...)
burgos
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer dat het zo moet. Ik zal de kussens dan ook niet kopen. Zelf heb ik geen beddengoed met veren, maar af en toe bekruipt me een gevoel van: maar wat nou als er voor dit soort producten veren van de grond worden gebruikt? Niet dus. Dank je voor je antwoord!

Andere antwoorden (4)

Heel erg dieronvriendelijk ze worden namelijk levend geplukt, dus wees wijs en koop het niet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 Inderdaad vreselijk dieronvriendelijk. Tenzij je een heel sterke maag hebt beter ook niet zoeken op youtube ofzo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar was ik al bang voor ja. Dank je voor je antwoord!
Een deel van het dons wordt levend geplukt, een deel niet. Diervriendelijk is het in geen geval, de enorme hoeveelheden die we "nodig" hebben vindt je niet zomaar op de grond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer dat het zo moet. Ik zal de kussens dan ook niet kopen. Zelf heb ik geen beddengoed met veren, maar af en toe bekruipt me een gevoel van: maar wat nou als er voor dit soort producten veren van de grond worden gebruikt? Niet dus. Dank je voor je antwoord!
bijna altijd ZEER dieronvriendelijk, tenzij duidelijk vermeld wordt, dat het *biologisch* geplukt dons en veren betreft (dat wordt na de slacht geplukt).

het is wel duidelijk, deze kussens moet je niet willen kopen of gaan zoeken.
maar jij hebt ze gevonden... nu is aan jou de beslissing of je ze so-wie-so wilt gebruiken.

net als jaren geleden met bontjassen: als je ze niet meer draagt vanwege het "wij dragen geen tweedehands jas" , is het punt, en je moet het zeker niet kopen, maar nu met "duurzaam" leven en zeker ook de bezuinigingen, kan ik mij een hele nieuwe discussie voorstellen, en ik weet nog niet hoe ik dan beslis, het is moeilijk.

ik hoop dat je er toch iets aan hebt, al is het maar informatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je voor je antwoord. Nee, hoor, ik koop het niet, ik doe zoveel mogelijk mijn best niets dieronvriendelijks te doen. Ik eet geen vlees en vis, draag geen leer en ook geen bont, noem maar op. Dit zal ik dus nooit kopen. Zoals ik al zei hóóp ik altijd dat het heel romantisch op een erf van een boerderij gelegen heeft of zo (die veren). Jammer, er zijn zoveel alternatieven...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding